GreenTeam

GreenTeam-medlem - Hvad er det?

Vejle Kommune har en "klimatænketank" med udvalgte elever fra alle kommunens skoler. Disse elever kaldes Green Team-medlemmer.

"Naturfagsvejlederne synes, at det er en vigtig ting, at en elev bliver et GreenTeam medlem. For det første er eleverne fremtidens voksne. For det andet er det supergodt, at elever tidligt er med til møder, hvor beslutningerne skal træffes. Det kan også have en positiv betydning for en elevs fremtid, at eleven har været med i “KLIMATÆNKETANK”-arbejdet sammen med faglærere, skolens leder og beslutningstagerne i Vejle kommune"

På Højen Skole har vi to medlemmer. GreenTeam-medlemmerne har sammen med skolens ledelse og skolens klimatovholder udarbejdet en handleplan, på alt det vi vil gøre på Højen Skole i forhold til klima, bæredygtighed og biodiversitet.

GreenTeam-medlemmerne er altså med til at sætte mål for Højen Skoles indsatser for en mere bæredygtig og klimavenlig skole. Vi har blandt andet vores egen køkkenhave, masser af frugttræer og bærbuske, samt et drivhus tilfælles med vores nabo, børnehaven Mælkebøtten.
Som noget helt særligt for Højen skole (tror vi da...) har vi vores egne bier, og en stor honningproduktion.

Klimagruppen har blandt andet haft stort fokus på affaldssortering, så mest muligt genbruges.
De har også sat gang en el- og vand sparekampagne. Disse kampagner er med til at alle, store som små, får øjnene op for at vi skal passe på vores jord.